lördag 24 december 2011

Självaste Dopparedan'!

Ja, då var det självaste julafton idag! God jul allesamman! :D

Uppdateringen har varit låg, såklart, jag har ju varit hemma och julstökat! :D Klenäterna blev goda, förresten. ^^ Jag tänkte bara slänga in en uppdatering för att önska er alla en riktigt god jul, hoppas att ni haft det mysigt och fått äta god mat! :) Själv har jag haft en supermysig julafton! :)

Det hör dock till historien att det inte blev någon sömn inatt. Natten spenderades nämligen med att leta efter Chili, katten. Vi kunde inte hitta honom någonstans. Vi vände upp och ner på sängar, skåp, allt möjligt. Vi kunde helt enkelt inte hitta honom. Vi hade hört raffsande och svaga jamanden, men var var han?! Till slut, på morgonkvisten, gick jag och ropade på honom, och då jamade han starkare, och vi kunde hitta honom. Var var han? - Bakom en bokhylla. Katten har alltså gjort en typisk Chili; att hoppa upp på en hylla/skåp och fallit bakom p.g.a för kort bromssträcka i hoppet. Jahapp, skönt att han kom på plats igen och vi hoppas att han lärde sig en läxa. Han var välbehållen sånär som på kissnödig. Han sprang in i mitt rum, kollade runt lite, gick och åt en liten stund, sedan gick han direkt till kattlådan för en efterlängtad pinkis! Stackaren har väl hållt sig halva natten. Tack och lov, välbehållen katt och julafton var räddad! :D

Jag har precis ätit min andra omgång sill och potatis för dagen, oj oj oj! Jag tycker dock bara om en sillsort; Abbas Fransk löksill. Till det såklart kokt potatis, gräddfil, gräslök och ägghalvor. Gött. Mos. I övrigt har jag nog ätit min vikt i choklad och andra godsaker. Katterna har ätit paketsnören. Samt kräkts upp dem igen. Lika bra det.

Nåväl, imorgon väntas jobb under härliga omständigheter; affären är stängd! :D:D Inga kunder! Då kommer man att kunna jobba supersnabbt utan att behöva springa ärenden och visa var saltet står. :) Strålande tider!

Nu ska jag dra mig tillbaka till julfirandet, ha det gött! :)

/El Hjorto Julo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar