tisdag 1 januari 2013

Mass-uppdatering.

Hej alla glada, och gott nytt år! Nu ska man lära sig att skriva 2013 också, haha. Jag var tvungen att koncentrera mig att skriva rätt på tangentbordet nu till och med.

Jag tänkte i alla fall slänga på er ett gäng bilder från den senaste tiden. Jag börjar med denna, som jag tog då jag gick hem ifrån jobbet i lördags.


Helt sjuka kluster av istappar som samlas utanför gallerian varje vinter. De sträcker sig ända från taket och ner längs hela de enorma stuprännorna. Det är inte speciellt bra, för det hamnar framför ingången så att man inte kan öppna dörren inifrån när man ska hem på kvällen. Jag skojar inte ens. Man måste bryta upp dörren. Kul, liksom. Men det ser i alla fall riktigt coolt ut! :)

Sedan tänkte jag visa en bild på mitt My little pony-hår. Spana in min mäktiga man!



Sedan tänkte jag nu bjuda på bilder från nyårsfirandet. Och förberedelserna. Som denna bild:


Ett typiskt scenario när jag ska locka mitt långa hår är att jag blir half-face, som på bilden. Jag blir trött i armen och vill sluta efter halva, men det går ju inte, haha! Det är kanske inte så chict att gå runt sådär. Men lite roligt ser det ut i alla fall. ;)

Sedan, då vi var klara, bar det av till restaurang Opus på "Nyårssupé". Jajemensan, och femrätters var det! Tur att jag hade resår på kjolen säger jag bara...

Detta var menyn:


Nu kommer rätterna på löpande band här, enjoy!







Som ni säkert förstår så var efterrätten höjdpunkten, så god! De hade gjort en liten skål av choklad som var fylld med mörk- och vitchokladpannacotta, och banankrämen var supergod!

Skulle jag göra om det här med fem rätter? Nja, jag tror inte det. då tycker jag nog bättre om två eller max tre rätter.

Här kommer två mörka bilder på mig från restaurangen.




Jajemensan, det var det det. Idag har jag och Robin möblerat om och rensat här hemma, det känns bra såhär första dagen på nya året. Imorgon ska vi jobba, båda två. Jag har dock sovmorgon, för jag börjar klockan 12, till skillnad från Robinstackarn. Han börjar kvart i sju, ujujuj! Därför är det snart dags att sova. Simma lugnt allihopa!

/El Hjorto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar