fredag 7 december 2012

Lördagsmorgon glimmar...

God morgon!
Det är lördag morgon, klockan är 07.49, och här sitter jag alldeles vaken. Jag ska nämligen jobba idag. Imorgon också. Igår hade jag min första solo-stängning, det gick jättebra. :) Idag ska jag ha min första solo-öppning. :)

Snön fortsätter att falla på oss. Synd i en stad där kommunen drar in på snöröjningen. Här plogar de EN gång medan det snöar (för att de måste), sedan väntart de ända tills det helt slutat snöa för att röja på riktigt (parkeringar, trottoarer etc). Det är hemskt. "Meeeeen vad ska kommunen göra då, de måste ju dra in på allting annat för att kunna betala de enorma skulderna som Himlabadet orsakat". Jadu. Låter som fel prio enligt mig. Dra ner på allt elementärt. Vård, skola omsorg, snöröjning. Vårt äventyrsbad måste få alla pengar. STRUNT!

Nu var det inte det jag skulle prata om, men det bara blev så. Nu är det dags för te!


Simma lugnt, allihopa!

/El Hjorto Tidigo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar