tisdag 3 januari 2012

Efter en oändligt lång väntan...

Hej på er!
Efter en oändligt lång väntan har jag äntligen fått ge Robin sin julklapp:

Detta är alltså två stycken pararmband som jag beställt från Minanamnsmycken.se. Jag beställde dem i god tid innan jul för att jag skulle hinna få dem innan julafton. Mycket riktigt fick jag min leverans innan jul, dock fick jag två stycken armband med initialerna "p&t". P&T! Vem fasen är T? Jag blev väldigt frustrerad och mailade kundtjänst. Jag menar, detta är ett företag som enbart sysslar med bokstäver och namn, kan de inte lägga all vikt på att göra det rätt?! Jag menar, det är ju "ganska" viktigt att det blir rättstavat. Riktiga klantskallar är dem! Kundtjänst svarade med att "de helt enkelt tillverkat med fel bokstav" och att hon skickat efter två nya armband samma dag som hon fick mitt mail. LÖGN! (visade det sig senare).
Jag frågade om det skulle skickas en ny faktura med den  nya leveransen, och fick till svar att det var samma faktura, men att jag skulle maila om jag ville skjuta på förfallodatumet. Jag svarade att jag inte ville betala innan jag fått det jag beställt. "Okej, jag tar bort fakturan så länge" fick jag till svar.

Flera veckor gick och jag såg ingen skymt av några nya armband. Däremot fick jag en påminnelseavgift i posten. En påminnelseavgift på fakturan som jag inte skulle betala! En påminnelseavgift som gjorde de obefintliga armbanden 50 kronor dyrare! Arg som ett bi mailade jag kundtjänst igen. Till svar fick jag "det verkar som min kollega inte tog bort fakturan helt, jag har tagit bort den nu." Den här gången var jag naturligtvis skeptisk, så jag mailade faktureringsföretaget och frågade om fakturan var borttagen. Jag fick till svar att den var mackulerad, skönt! Då stämde det i alla fall.

Fortfarande inte något spår av leveransen, dock. Men nu, för ett par dagar sedan, efter en månad av krångel, kom de riktiga armbanden, och en ny faktura. Äntligen! Var det värt det? - Nej. Armbanden är jättefina, men jag har haft en mycket krånglig jul p.g.a det här. Det är väldigt jobbigt när det handlar om pengar och fakturor, men det ligger inte i ens egna händer att åtgärda det.

En positiv sak de gjorde för mig, dock, var att de drog av 300 kronor från fakturan, det var mycket snällt. Det gottgör dock inte allt krångel, tycker jag.

Jag avråder er därför från att göra affärer med Minanamnsmycken.se. De är mycket dåliga på att åtgärda när något gått fel, och låter kunderna få magsår av allt krångel. Det enda man kan göra är att maila deras kundtjänst, som ligger i USA eftersom det är ett amerikanskt företag. Jag fick prata med en svensk, som dock satt och jobbade i USA, kan jag gissa mig till eftersom denna persons mail inte innehöll bokstäverna å, ä eller ö.
Japp, det var det jag ville säga.

/El Hjorto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar