torsdag 5 januari 2012

En höstfavorit.

God kväll, little hjorts! :D Vad är upp?

Här har vi just ätit en enkel middag bestående av veganburgare. Dessa hamburgare, från Hälsans kök är jättegoda och nyttiga. :) De både smakar och ser ut som vanliga hamburgare. Testa dem nästa gång, de finns i veggodisken. :)

Nåväl, jag kikade igenom en mapp på datorn och hittade en liten höst-godbit, denna 'fit:

Jag tycker så mycket om min härliga poncho! :) Den köpte jag förra vintern, på Indiska i Trondheim, Norge.
Det är mycket mat-tankar i mitt huvud denna kväll. I och för sig tänker jag väldigt ofta på mat, jag älskar mat! Vem gör inte det liksom? Egentligen. OKEJ, så mat. Jag ser redan idag fram emot lunchen imorgon. När vi var och handlade så köpte vi nämligen härliga nya grönsaker och sallad, samt krutonger. Mhmhmm, sallad! Jag letade också efter salladskyckling, men Willys hade tyvärr bara en sort, och den var inte svensk. Jag vill ju bara köpa svenskt kött, och den salladskyckling de hade kom ifrån Thailand. Tänk den resvägen, ni! Det kostar miljön dyrt, och kycklingarna var förmodligen inte särskilt glada. :( Det fick alltså vara; det blir vegetarisk sallad. Den blir dock lite mer matigare med krutongerna, och lite dressing.
Jag hade också tänkt att jag skulle baka en kladdkaka ikväll, men jag tror inte att jag orkar det. Det blir ju extra disk, haha! ;)

Nej, nu blir det lite TV-tittande, sedan ska jag lägga mig och läsa. Brukar ni läsa, mina kära läsare? (Hahahaha, oh, vad jag är rolig! xD)

Simma lugnt!

/El Hjorto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar